Distrikt, skolan & julklappsköp

Dagen började som alla andra dagar med frukost & allt sånt där man gör på morgonen, ni vet ! Sedan bar det av till distrikt för att bandagera om min stortå. (För dom som inte vet så har jag opererat den för nageltrång.) Iallafall, jag hade tid 10.15 men fick vänta ungefär 20 min innan jag fick komma in. 20 min ! Men det var ju inte så farligt med tanke på att jag fick vänta 45 min förra gången jag var där ! Usch, sveriges läkarmotagningar blir då bara sämre och sämre ! Ta bara det som hände idag på distrikt innan det var min tur. En av sköterskorna kommer in i vänterummet & hämtar en flicka som hon sedan tar in på ett rum. Sköterskan går ut ur rummet igen, sedan går det kanske 10 min & sköterskan kommer tillbaka, men hon går inte in i rummet där flickan sitter, istället går hon bara förbi ! Pappa & jag tyckte det var väldigt konstigt att sköterskan bara går förbi rummet hela tiden.
Efter ungefär 40 min frågar pappa sköterskan:

- "Har du glömt bort flickan i det där rummet ?"
- "Oj, ja visst ja !"

Herregud vilket skämt säger jag bara ! Blir nästan lite rädd.
Iallafall, min stortå såg bra ut & hädanefter får jag bandagera om den själv :)

Efter besöket hos distrikt skjutsade pappa in mig till skolan. Var riktigt skönt att komma tillbaka efter att ha varit borta i 1 vecka, men endå inte. Jag är så less skolan !
Men jag hade bara en lektion idag & då kollade vi på film, så, varför klaga ?

Efter skolan drog jag & en min gode klasskamrat Andreas hem till hans lägenhet i Hudiksvall. Jag skulle vänta där enda till min älskling slutade skolan för sedan skulle vi ner på stan & handla hennes julklapp !
Ja, vi vet redan vad vi ska få av varandra så ni behöver inte fundera varför hon var med när vi köpte julklappen :)
Sedan när vi var klar, gick vi iväg till busshållplatsen vid apoteket & klev på 15:20 bussen & åkte hem.

När jag kom hem gjorde jag inte så mycket. Åt mat & vilade lite.

// Johan.


[Hanna Nilsson, du är den mest underbaraste personen jag vet & jag älskar dig mest av allt. 10-09-11 är ett datum jag aldrig kommer glömma <3]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0